ScaffoldingDefinition, Current Debates, and Future Directions
Brian R. Belland
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 505 bis 518), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Instructional scaffolding can be defined as support provided by a teacher/parent, peer, or a computer- or a paper-based tool that allows students to meaningfully participate in and gain skill at a task that they would be unable to complete unaided. The metaphor of scaffolding has been applied to instruction in contexts ranging from literacy education to science education, and among individuals ranging from infants to graduate students. In this chapter, scaffolding is defined and its theoretical backing is explored. Then scaffolding strategies and examples are explored. Trends, findings, and implications of current empirical research are presented and discussed. Current debates in the scaffolding literature are explored, including whether (a) scaffolding needs to be based on dynamic assessment and fading, and (b) domain-specific knowledge needs to be embedded in scaffolding. Finally, future research directions are outlined, including transfer of responsibility, the interaction between teacher scaffolding and computer-based scaffolding, and other scaffolding aspects.
Von Brian R. Belland im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Scaffolding Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Zone of Proximal Development |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Scaffolding: Definition, Current Debates, and Future Directions: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 322 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.