Emotions and Motivation in Learning and PerformanceChanMin Kim, Reinhard Pekrun
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 65 bis 75), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter reviews theories and research on academic emotions and motivation that can be integrated into the processes of instructional design and development. First, we discuss the impact of emotions in learning and performance contexts. Second, we review theories describing how emotions occur. Third, we discuss how to optimize emotional experiences in learning and performance contexts and review several models and approaches that can be used in instructional design. Fourth, we review instruments and technologies measuring emotions and emotion regulation. We conclude the chapter by suggesting future research directions including reframing motivation research that considers emotions in the realm of educational communications and technology.
Von ChanMin Kim, Reinhard Pekrun im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Emotions and Motivation in Learning and Performance Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Emotionenemotions , Lernenlearning , Motivationmotivation |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Emotions and Motivation in Learning and Performance: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 275 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.