Integrating 21st Century Skills into the CurriculumDianne M. Gut
Zu finden in: Bringing Schools into the 21st Century (Seite 137 bis 157), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter stresses the importance of imbedding 21st century skills within content area instruction. It provides a review of the 21st century skills that have been incorporated into lessons created by preservice and inservice teachers, as well as specific recommendations and resources for P-12 educators that can be utilized to incorporate the teaching of 21st century skills as identified by the Partnership for 21st Century Skills (P21) into content area lessons. Focus is on integrating in existing curriculum the instruction of 21st century content and themes (global awareness, financial, economic, business, entrepreneurial, and civic literacy, and health and wellness); learning and thinking skills (critical-thinking and problem-solving, communication and collaboration, and creativity and innovation); information, media and technology skills (information literacy, media literacy, and ICT literacy); and life and career skills (flexibility and adaptability, initiative and self-direction, social and cross-cultural interaction, productivity and accountability, and leadership and responsibility).
Von Dianne M. Gut im Buch Bringing Schools into the 21st Century (2011) im Text Integrating 21st Century Skills into the Curriculum Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Integrating 21st Century Skills into the Curriculum: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 255 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.