High School Computer Science Teacher Preparation ProgramsZu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 235 bis 246), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter puts the MTCS course in the wider context of computer science teacher preparation programs. It first describes a model for high school computer science education model or high school computer science education that one of its components is computer science teacher preparation programs. The model consists of five key elements - a well-defined curriculum, a requirement of a mandatory formal computer science teaching license, teacher preparation programs, national center for computer science teachers, and research in computer science education - as well as interconnections between these elements. Then, the focus is placed on the teacher preparation programs component of the model, describing a workshop targeted at computer scientists and computer science curriculum developers who wish to launch computer science teacher preparation programs at their universities but lack knowledge about the actual construction of such programs.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text High School Computer Science Teacher Preparation Programs Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
High School Computer Science Teacher Preparation Programs: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1572 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.