Getting Experience in Computer Science EducationZu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 213 bis 227), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter deals with the first teaching experiences that the students enrolled in the MTCS course gain before becoming computer science teachers. It presents two frameworks in which the prospective computer science teachers gain this first teaching experience: The practicum, which takes place in high school, after one or two semesters of learning the MTCS course, and a tutoring framework that can be integrated in the MTCS course. We also present activities that can be facilitated in the MTCS course, in which the students deal with and analyze teaching scenarios taken from the practicum of other prospective computer science teachers.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Getting Experience in Computer Science Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Getting Experience in Computer Science Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1597 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.