Integrated View at the MTCS Course Organization: The Case of RecursionZu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 193 bis 212), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter presents an optional organization theme for the MTCS course around the concept of recursion. Based on the active learning-based teaching model, a series of themes is suggested, each one highlights a different pedagogical perspective. The themes are: classification of recursive phenomena (a non-programming task), the 'leap of faith†approach, models of the recursive process, research on learning/teaching recursion, how does recursion sound? (the case of trees and fractals), evaluation (a non-programming project and a test construction), and a list of additional activities that illustrates that recursion can, indeed, be the focus of almost any topic discussed in the MTCS course. Each theme is accompanied with activities devoted to recursion to be facilitated in the MTCS course.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Integrated View at the MTCS Course Organization: The Case of Recursion Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Integrated View at the MTCS Course Organization: The Case of Recursion: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1692 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.