Educational BloggingDeveloping and Investigating a Students´ Community of Inquiry
Sophia Angelaina, Athanassios Jimoyiannis
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 169 bis 182), 2012
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Zusammenfassungen
The study presented in this is paper reports on the investigation of students´ engagement in an educational blog established as a project-based learning environment. Twenty-one secondary education students (aged 15 years), coming from two separate K-9 classes, were involved in this learning activity and the research reported. Using the Community of Inquiry (CoI) framework, the analysis of the content posted shed light into the multiple ways of students´ engagement into the blog learning space, namely their social and cognitive presence that supported the development of a CoI. The results suggested that the students in the sample achieved higher cognitive levels through enhancing their communication and collaboration skills, and their analytical and critical thinking as well.
Von Sophia Angelaina, Athanassios Jimoyiannis im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Educational Blogging Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Lernenlearning , microbloggingmicroblogging , Weblogsblogging |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Weblogs in education |
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Educational Blogging: Developing and Investigating a Students´ Community of Inquiry: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 123 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.