Making the Most of One-to-One Computing in Networked ClassroomsWilliam R. Penuel
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 943 bis 949), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As 1:1 access to computers increases worldwide, it is essential to understand how to make the most of ubiquitous computing access to enhance teaching and learning. Networked classrooms provide new opportunities for enhanced classroom communication and feedback to students and teachers about students´ learning. Key to making the most of these opportunities is well designed tasks that engage students actively with subject-matter learning, facilitated actively by the classroom teacher and augmented through class discussion.
Von William R. Penuel im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Making the Most of One-to-One Computing in Networked Classrooms Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Lernenlearning , One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing , Ubiquitous ComputingUbiquitous Computing |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Notebooks an Schulen |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Making the Most of One-to-One Computing in Networked Classrooms: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 82 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.