Use of Wireless Mobile Technology to Bridge the Learning DivideMohamed Ally
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 883 bis 889), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
There are learners in some parts of the world who have limited or no access to learning resources which learners in others parts have full access to these resources. However, this gap in access to learning materials - referred to as the learning divide - should not be present in this generation with the proliferation of emerging technology in many sectors of society. Educators have the responsibility to design and deliver learning materials for everyone around the world regardless of location. The use of wireless mobile technology to reach learners around the world will help to bridge the learning divide gap. Learners in remote locations will be able to access learning materials without leaving their communities. At the same time, delivering learning materials using emerging technology will allow educational institutions around the world to access learning materials to train and upgrade teachers.
Von Mohamed Ally im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Use of Wireless Mobile Technology to Bridge the Learning Divide Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Konstruktionismusconstructionism , Lernenlearning , Problemlösefähigkeitproblem solving skills |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Use of Wireless Mobile Technology to Bridge the Learning Divide: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 82 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.