Distributed Leadership and ITNigel Bennett
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 597 bis 613), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter examines the possibilities for information technology specialists to provide leadership within schools, particularly in circumstances where senior staff resist or are unaware of the opportunities provided by technological development. It identifies three key elements of leadership: power/compliance, legitimacy, and how we define 'good†leadership. Working from the starting point that power is a form of resource in a particular situation, the chapter examines the implications of these elements for interpersonal relationships and then explores the possibilities for developing leadership roles that they provide. The concepts of distributed leadership and teacher leadership are explored, and the relationship between these views of leadership and school structure and culture is discussed. The chapter concludes with some suggestions for how information technology specialists can develop leadership roles within schools and influence classroom policy and school practice, even when they may not hold formal leadership positions.
Von Nigel Bennett im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Distributed Leadership and IT Dieses Kapitel erwähnt ...
1 Erwähnungen
- Bedingungen innovativen Handelns in Schulen - Funktion und Interaktion von Innovationsbereitschaft, Innovationsklima und Akteursnetzwerken am Beispiel der IKT-Integration an Schulen (Doreen Prasse) (2012)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Distributed Leadership and IT: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 123 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.