Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The purpose of this study is to examine pre-service teachers' attitudes to computers. This study extends the technology acceptance model (TAM) framework by adding subjective norm, facilitating conditions, and technological complexity as external variables. Results show that the TAM and subjective norm, facilitating conditions, and technological complexity were significant determinants of pre-service attitudes to computer use. A multiple square correlation revealed that the proposed model in this study explained 48.7% of the attitude to computer use. Various contributions to research and practice are discussed.
Von Timothy Teo im Text A path analysis of pre-service teachers' attitudes to computer use (2010) Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | LehrerInnen-Bildungteacher training , technology acceptance model (TAM)technology acceptance model |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A path analysis of pre-service teachers' attitudes to computer use: Artikel als Volltext (: , 149 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.