Faculty development for new technologiesPutting mobile learning in the hands of the teachers
Geraldine Lefoe, Ian Olney, Rob Wright, Anthony Herrington
Zu finden in: New Technologies, New Pedagogies, 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter identifies staff development strategies for the use of mobile learning technologies in higher education. We discuss how staff members were engaged in using the technologies for six months prior to introducing them to their students for learning activities within a Faculty of Education. We explain key concepts of authentic and mobile learning to underpin a methodology involving an action learning process. We identify five key strategies to support this learning: a shared understanding of the theoretical frameworks and philosophies; both an understanding of affordances of the technologies and time to develop skills; participation in authentic tasks; development of a shared language, knowledge and understanding of new pedagogies; and a cycle of reflection. Our findings support the notion that a social-constructivist framework provides an exemplary approach for staff development.
Von Geraldine Lefoe, Ian Olney, Rob Wright, Anthony Herrington im Buch New Technologies, New Pedagogies (2009) im Text Faculty development for new technologies Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jean Lave , Diana G. Oblinger , James L. Oblinger , Donald A. Schön , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Etienne Wenger | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInteacher , Mobiltelefonmobile phone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Faculty development for new technologies: Artikel als Volltext (: , 125 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.