Online and face-to-face discussions in the classroomA study on the experiences of 'active' and 'silent' students
Christa S. C. Asterhan, Tammy Eisenmann
Zu finden in: CSCL 2009, 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Even though the advantages of online discussions over face-to-face discussion
formats has been extensively reported and investigated, the blending of online discussion tools
in co-located classroom settings has been considered with far less intensity. In this paper, we
report on secondary school students’ experiences and preferences concerning two different
discussion formats in co-located classroom settings, namely face-to-face (F2F) and
synchronous, computer-mediated communication (CMC). In addition, we also differentiate
between students that are known to be active participants in F2F classroom discussions and
those who usually remain silent. The findings highlight several advantages of CMC over F2F
discussions in co-located settings and show that different students ('active' and 'silent')
experience F2F and computer-mediated communication differently.
Von Christa S. C. Asterhan, Tammy Eisenmann im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Online and face-to-face discussions in the classroom Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Larry Cuban | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Face to Face Kommunikation (F2F) , Kommunikationcommunication , Lernenlearning | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.