/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

From «Chalk and Talk» to Animate and Collaborate

DyKnow-Mite Applications of Pen-based Instruction in Economics
Mary Dixon, Kerry Pannell, Michele Villinksi
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006Students have difficulty staying engaged in the classroom while simultaneously trying to get a complete set of notes from a typical chalkboard-based economics lecture. In this project, we have transformed our “chalk and talk” instruction methods into dynamic, interactive presentations by using DyKnow Vision and pen-based computing. This technology enhances student-teacher interaction in the typical classroom: students submit and present their own work during class, while the teacher comments on students’ work in realtime and puts these comments into everyone’s class notes. In addition to enhanced interactivity in the classroom, pen-based computing allows the derivation and detail of graphical analysis to be preserved, enhancing student understanding of such analysis.
In this paper, we assess the effectiveness of pen-based computing in the economics classroom by surveying students about whether these technology-enhanced classrooms provide an environment conducive to learning and how use of these technologies has affected their experiences in our courses. As further evidence of the impact of this teaching and learning technology, we rely on reflections from instructors who have used it and informal feedback from students.
Von Mary Dixon, Kerry Pannell, Michele Villinksi im Konferenz-Band The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (2006) im Text From «Chalk and Talk» to Animate and Collaborate

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer , DyKnow , Tablet PCTablet PC , Tablet PCs in educationTablet PCs in education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
OneNote

iconTagcloud

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.