Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Untersuchung zum Tablet-PC-Einsatz als Hellraumprojektor-Ersatz mit der Möglichkeit zur Aufnahme der Vorlesung in Mechatronic-Vorlesungen an der Stanford University.
This paper reports on the experiences and student survey results from two years of teaching using a Tablet PC and computer projection. The courses taught represent both undergraduate and graduate level Mechatronics classes in which the Tablet PC + projector was used as an alternative to transparencies and an overhead projector. In addition, the lectures were recorded using screen capture software and made available to the students through a variety of distribution methods. Surveys in four graduate classes asked the students to compare the lectures presented and captured in this way with their experiences with conventional transparency + overhead projector and video-taped lectures. The results of those surveys indicate a marked preference for the new lecture presentation technique and that a substantial fraction of the students make use of and find the lecture recordings to be a valuable addition.
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.