Social software and learning Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper is focused on exploring the inter-relationship between two key
trends in the field of educational technologies. In the educational arena, we
are increasingly witnessing a change in the view of what education is for, with
an ever-growing emphasis upon the need to support young people not only to
acquire knowledge and information, but to develop the resources and skills
necessary to continue learning throughout the rest of their lives. In the
technological arena, we are witnessing the rapid proliferation of technologies
which are less about ‘narrowcasting’ to individuals, than the creation of
communities and resources in which individuals come together to learn,
collaborate and build knowledge. It is the intersection of these two trends
(the increased focus on ‘learning to learn’ with the emerging affordances of
what has become known as ‘social software’) which, we believe, offers
significant potential for the development of new approaches to education.
This paper provides an introduction to the key technologies, resources and thinking in this area, and outlines a series of challenges and questions for educators and developers wishing to pursue this further. It can also be read in conjunction with our partner publication in this Opening Education series: ‘The Role of FLOSS Approaches in Education’.
Von Martin Owen, Lyndsay Grant, Steve Sayers, Keri Facer im Text Social software and learning (2006) This paper provides an introduction to the key technologies, resources and thinking in this area, and outlines a series of challenges and questions for educators and developers wishing to pursue this further. It can also be read in conjunction with our partner publication in this Opening Education series: ‘The Role of FLOSS Approaches in Education’.
Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marshall McLuhan , Ikujiro Nonaka , Howard Rheingold , Hirotaka Takeuchi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | social softwaresocial software | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
5 Erwähnungen
- Open Educational Practices and Resources - OLCOS Roadmap 2012 (Guntram Geser) (2007)
- Innovative Lernsysteme - Kompetenzentwicklung mit Blended Learning und Social Software (Annette Kuhlmann, Werner Sauter) (2008)
- Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (Rita de Cássia Veiga Marriott, Patricia Lupion Torres) (2009)
- Social Software and Language Acquisition (Sarah Guth, Corrado Petrucco)
- Distrusting Educational Technology - Critical Questions for Changing Times (Neil Selwyn) (2013)
- Lernsituationen mit Metaphern und Wikibooks - Fallstudien zu Entwicklungspotenzialen einer integrativen Medienbildung in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung (2020)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.