Classroom Presenter
Enhancing Interactive Education and Collaboration with Digital Ink
Richard Anderson, Ruth E. Anderson, Peter Davis, Natalie Linnell, Craig Prince, Valentin Razmov, Fred Videon
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Classroom Presenter is a Tablet PC-based interaction system that supports the sharing of digital ink on slides between instructors and students.
"Classroom Presenter: Enhancing Interactive Educa-tion and Collaboration with Digital Ink" by RichardAnderson and colleagues discusses a Tablet PC-basedinteraction system that supports the sharing of digitalink on slides between instructors and students anddescribes its use in classroom interaction scenarios. Theydemonstrate that the technology offers flexibility and arange of expression that can achieve a wide range ofeducational goals and foster a more participatory class-room environment.
Networked Tablet PCs can be
used for a wide range of classroom
applications including
note taking, interaction with presentation
materials, simulations, in-class
communication, and accessing outside
resources.
The authors have developed Classroom
Presenter, a distributed Table PCbased
system that supports the sharing
of digital ink on electronic slides among
instructor, students, and public displays
to explore a set of classroom interaction
scenarios for enhancing student
engagement in class. Initial deployments
of the system show that instructors
can exploit this technology not
only to achieve a wide range of educational
goals successfully but also to
create a more participatory and collaborative
environment.
Dieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Anderswo suchen 
Beat und dieser Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

Biblionetz-History