Electronic Play Worlds
Gender Differences in Children's Constructions of Video Games
Zu finden in: Constructionism in Practice, 1996
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Zusammenfassungen
In her second paper, "Electronic Play Worlds," Kafai takes a close look at the video game artifacts designed by children
to address the issue of gender differences. In studying the popularity of video games among children, many
researchers have focused on explaining why boys in particular love playing these games. In this paper, Kafai uses the
process of game design to elicit children's ideas and interests in video games. The students' choices are analyzed and
discussed in regard to their game themes, worlds, characters, interactions, feedback, and narrative. The design of the
games reveal clear gender-related differences and provide strong support for design activities as a way for children to
express their personal preferences. Conclusions address the potential of game-making environments.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction Dieser Text erwähnt ...
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.