Gender Mainstreaming of E-Learning Courses
Theoretical Review, Design Considerations, and Usage Differences
Karsten D. Wolf
Zu finden in: Gender in E-Learning and Education Games (Seite 171 bis 193)
Diese Seite wurde seit 17 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The relevance of E-Learning grows especially in continuing and further education as well as in informal learning. This contribution considers how we can do gender mainstreaming of E-Learning designs. Starting with a short review of gender differences in education, learning related abilites and activities, computer related activities and attitudes, and theories to understand these differences, the main gender mainstreaming approaches in education are presented and a general design guideline for gender inclusive didactics of E-Learning is developed. An implementation is described and empirical findings are discussed in the context of gender differences in computer usage and interest, ease of use, usage, motivation and interest, as well as in learning outcomes (n=143).
Von Karsten D. Wolf im Buch Gender in E-Learning and Education Games im Text Gender Mainstreaming of E-Learning Courses Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | E-LearningE-Learning , GenderGender , Gender MainstreamingGender Mainstreaming , Motivationmotivation |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.