Microlearning as a challenge for instructional designZu finden in: Didactics of Microlearning, 2007
|
![]() |

Zusammenfassungen

The following chapter discusses the role of instructional design in theses scenarios. It presents different views on instructional design: the American tradition which views instructional design as an engineering task (which eventually can be delegated to a computer algorithm), the German tradition of Didaktik which emphasizes the situative and emergent properties of instruction and the “Hypertext- Wiki” paradigm, which focuses on learning as a user-generated activity. In an elearning scenario that follows a “web 2.0” approach instructional design has to integrate these perspectives. It therefore puts forward the argument that in the future instructional design even will be more complex and challenging than before.
Bemerkungen

Dieser Text erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Paul Heimann , Michael Kerres , Gunther Otto , Wolfgang Schulz | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Didaktikdidactics
, ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.