Representational Correspondence as a Basic Principle of Diagram DesignChristopher F. Chabris, Stephen M. Kosslyn
Zu finden in: Knowledge and Information Visualization (Seite 36 bis 57), 2005
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Zusammenfassungen
The timeworn claim that a picture is worth a thousand words is
generally well-supported by empirical evidence, suggesting that diagrams and
other information graphics can enhance human cognitive capacities in a wide
range of contexts and applications. But not every picture is worth the space it
occupies. What qualities make a diagram an effective and efficient conduit of
information to the human mind? In this article we argue that the best diagrams
depict information the same way that our internal mental representations do.
That is, “visual thinking” operates largely on relatively sketchy, cartoon-like
representations of the physical world, translating sensory input into efficient
codes before storing and manipulating it. Effective diagrams will assist this
process by stripping away irrelevant detail while preserving or highlighting
essential information about objects and their spatial relations. We discuss
several examples that illustrate this “Representational Correspondence
Principle,” and we consider its implications for the design of systems that use
diagrams to represent abstract, conceptual knowledge, such as social networks,
financial markets, or web content hierarchies.
Von Christopher F. Chabris, Stephen M. Kosslyn im Buch Knowledge and Information Visualization (2005) im Text Representational Correspondence as a Basic Principle of Diagram Design Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Stephen M. Kosslyn , Edward R. Tufte | |||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Ein Bild sagt mehr als 1000 Wortea picture says more than a thousand words | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bilder , social network analysissocial network analysis | |||||||||||||||||||||||||||
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Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Interaktive Maps - Zugriffsinstrumente auf große Textmengen (Raja Gumienny) (2007)
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Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.