/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Rethinking Teaching of Technology

An Approach Integrating Indigenous Knowledge Systems
Mishack T Gumbo
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 807 bis 825), 2017    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The significance of indigenous knowledge systems (IKS) lies in how they can enrich technology education (TE) and its teaching. This significance is shown through the indigenous students´ knowledge which can also benefit all other students, IKS´ contribution toward alternative ways to manipulate the environment for sustainable development, and, teaching and learning strategies. Therefore, this significance creates a need for the integration of IKS in TE, rather than keeping to the dominant conventional approach. This chapter argues for this integration and backs this argument with culturally relevant teaching (CRT) and the framework for the teacher practice. A modified Seemann´s Technacy Framework (STF) which can be used to facilitate this integration is suggested ultimately.
Von Mishack T Gumbo im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Rethinking Teaching of Technology

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Rethinking Teaching of Technology: An Approach Integrating Indigenous Knowledge Systems: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 315 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.