/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Importance of the Conceptual in Progressing Technology Teaching and Learning

Cliff Harwood, Vicki J. Compton
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 251 bis 265), 2017    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter argues that technology education has a key role in enabling young people to actively participate in a world facing complex sociocultural and environmental challenges and an economy that is shifting from being knowledge driven to being innovation led. The aim of technology education internationally is to develop student technological literacy, and in New Zealand this literacy has been described as becoming increasingly 'broad, deep, and critical” in nature as it progresses (Compton and France 2007; Compton and Harwood 2008). Further work in New Zealand to explore the transformatory nature of this literacy, as learning in technology progresses, resulted in three phases being identified as foundational, citizenship, and comprehensive technological literacy (Compton et al. 2011).
The chapter discusses what teachers need to know and do, to support student learning in technology and become more technologically literate, particularly related to foundational and citizenship technological literacy. It also discusses how the relationship between student decision-making and their undertaking of technological practice supports their progression toward a more comprehensive technological literacy. Findings from New Zealand classroom-based research are provided to support these discussions.
Von Cliff Harwood, Vicki J. Compton im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text The Importance of the Conceptual in Progressing Technology Teaching and Learning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Importance of the Conceptual in Progressing Technology Teaching and Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 206 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.