/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

How CS undergraduates make course choices

Michael Hewner
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 115 bis 122), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Students in most CS curricula have to make a wide variety of educational decisions including what courses to take. Frequently, they must make these decisions based on a very limited knowledge of the content of the topics they are choosing between. In this paper, I describe a theory of CS undergraduate course choices, based on 37 qualitative interviews with students and student advisors, analyzed with grounded theory. Most students did not have specific educational goals in CS and, as long as their classes were enjoyable, tended to assume that any course required by the curriculum had useful content (even if they could not articulate way). Particularly enjoyable or frustrating courses caused them to make long term course/specialization decisions and use a more strategic goal-oriented approach.

Von Michael Hewner im Konferenz-Band ICER 2014 im Text How CS undergraduates make course choices (2014)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW How CS undergraduates make course choices: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 356 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1121
20162017