/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

From Limen to Lumen

computing students in liminal spaces
Anna Eckerdal, Robert McCartney, Jan Erik Moström, Kate Sanders, Lynda Thomas, Carol Zander
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2007 (Seite 123 bis 132), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper is part of an ongoing series of projects in which we are investigating "threshold concepts": concepts that, among other things, transforms the way a student looks as the discipline and are often troublesome to learn. The word "threshold" might imply that students cross the threshold in a single "aha" moment, but often they seem to take longer. Meyer and Land introduce the term "liminal space" for the transitional period between beginning to learn a concept and fully mastering it.

Based on in-depth interviews with graduating seniors, we found that the liminal space can provide a useful metaphor for the concept learning process. In addition to observing the standard features of liminal spaces, we have identified some that may be specific to computing, specifically those relating to levels of abstraction.

Von Anna Eckerdal, Robert McCartney, Jan Erik Moström, Kate Sanders, Lynda Thomas, Carol Zander im Konferenz-Band ICER 2007 im Text From Limen to Lumen (2007)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW From Limen to Lumen: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 415 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 31112111
20162017