/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

How Do Students Use Program Visualizations within an Interactive Ebook?

Teemu Sirkiä, Juha Sorva
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 179 bis 188), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

We investigated students' use of program visualizations (PVs) that were tightly integrated into the electronic book of an introductory course on programming. A quantitative analysis of logs showed that most students, and beginners especially, used the PVs, even where the PV did not directly affect their grade. Students commonly spent more time studying certain steps than others, suggesting they used the PVs attentively. Nevertheless, substantial numbers of students appeared to gloss over some key animation steps, something that future improvements to pedagogy may address. Overall, the results suggest that integrating PVs into an ebook can promote student engagement and has been fairly successful in the studied context. More research is needed to understand the differences between our results and earlier ones, and to assess the generalizability of our findings.

Von Teemu Sirkiä, Juha Sorva im Konferenz-Band ICER 2015 im Text How Do Students Use Program Visualizations within an Interactive Ebook? (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming, Visualisierungvisualization

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW How Do Students Use Program Visualizations within an Interactive Ebook?: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 893 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 3
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1111452
20162017