/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Multi-Institutional Study of Learning via Student Involvement in Humanitarian Free and Open Source Software Projects

Gregory W. Hislop, Heidi J. C. Ellis, S. Monisha Pulimood, Becka Morgan, Suzanne Mello-Stark, Ben Coleman, Cam Macdonell
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 199 bis 206), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper reports on a study of student opinion of the impact of participation in Humanitarian Free and Open Source Software (HFOSS) on motivation, computing learning, and major/career direction. The study builds on an existing body of work in student participation in HFOSS. Six institutions with a variety of profiles are involved in the study and the paper reports on quantitative analysis of Likert survey items. Results of Mann-Whitney U tests on Likert data are mixed. Positive results indicate that students perceived that participating in an HFOSS project made them more comfortable with computing and improved their perceived ability to maintain a project and interact with professionals. Negative results include a perceived decrease in perception of computing skills, which may result from an increased understanding of the complexity of developing a large, real-world project.

Von Gregory W. Hislop, Heidi J. C. Ellis, S. Monisha Pulimood, Becka Morgan, Suzanne Mello-Stark, Ben Coleman, Cam Macdonell im Konferenz-Band ICER 2015 im Text A Multi-Institutional Study of Learning via Student Involvement in Humanitarian Free and Open Source Software Projects (2015)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 32331231
20162017