/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

On Pre-requisite Skills for Universal Computational Thinking Education

Elizabeth C. Cole
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 253 bis 254), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Computational thinking (CT) has been hailed as valuable to everyone in the population, and if so, it should be taught to all. This research builds on existing work identifying pre-requisite skills for developing CT skills, referred to here as foundational CT skills. To add weight to the validity of the "CT for all" claim, this research attempts to determine whether foundational CT skills are of value to non-IT industry and for pupils elsewhere in their studies. The foundational CT skills will be trialled with pupils in the 5-8 yr age range and evaluated for their contribution to the pupils' ongoing education. Findings will be used to inform the curriculum and help to develop worthwhile computational thinking skills irrespective of the child's chosen career.

Von Elizabeth C. Cole im Konferenz-Band ICER 2015 im Text On Pre-requisite Skills for Universal Computational Thinking Education (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Programmierenprogramming

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW On Pre-requisite Skills for Universal Computational Thinking Education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 658 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 3
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 111212153
20162017