/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Can a Standardized Aptitude Test Predict Training Success of Apprentices?

Evidence from a Case Study in Switzerland
Michael Siegenthaler
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Due to a widely spread distrust in the signalling value of school grades, Swiss employers require external, standardized aptitude test results when recruiting new apprentices. However, the predictive quality of such test results has never been thoroughly researched. Therefore, this case study analyses whether external aptitude tests can improve the quality of predicting success in apprenticeship training. I find that such information is a) not correlated with school grades at the end of compulsory schooling but b) does not add information that would explain either the success in VET schooling (school grades in the first and second year of apprenticeship training), the probability of unexcused vocational school absences or the likelihood of a premature ending of the apprenticeship contract.
Von Michael Siegenthaler im Text Can a Standardized Aptitude Test Predict Training Success of Apprentices? (2011)

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Multicheck, SchweizSwitzerland

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Can a Standardized Aptitude Test Predict Training Success of Apprentices?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1208 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-03-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 3
Verweise von diesem Text 3
Webzugriffe auf diesen Text 51522111313111212122111211221
2011201220132014201520162017