/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Identifying the Potential of Mobile Phone Cameras in the Science Teaching and Learning

A Case Study Undertaken in Sri Lanka
T.M.S.S.K. Ekanayake, Jocelyn Wishart
Zu finden in: Mobile Learning 2010 (Seite 11), 2010   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A case study of the use of mobile phone cameras in science teaching and learning which was carried out in Sri Lanka is presented. The students’ and teachers’ views on the new approach made possible, by using the camera function of mobile phones, are discussed under teacher’s pedagogy, students’ participation and the use of technology. It was pointed out that the use of the camera fosters students’ active participation while helping students to understand the concepts in a more interesting and effective way. However, this demanded some additional pedagogical practices from planning the lesson to reflecting on its implementation and evaluation. Finally, further possibilities of using the camera function of mobile phones for science teaching and learning in Sri Lanka are discussed.
Von T.M.S.S.K. Ekanayake, Jocelyn Wishart im Konferenz-Band Mobile Learning 2010 (2010) im Text Identifying the Potential of Mobile Phone Cameras in the Science Teaching and Learning

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
L. Shulman

Begriffe
KB IB clear
mobile learningmobile learning
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1987    Knowledge and teaching (L. Shulman) 2, 2, 3, 1, 3, 1, 1, 3, 1, 2, 2, 61236166

iconVolltext dieses Dokuments

LokalIdentifying the Potential of Mobile Phone Cameras in the Science Teaching and Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 330 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 22
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 223112321241421221121414132113111211121312111
20102011201220132014201520162017