/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Metaphor of Virtual Rooms in the Cooperative Learning Environment CLear

Hans-Rüdiger Pfister, Christian Schuckmann, Jennifer Beck-Wilson, Martin Wessner
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In the CLear project we develop a cooperative learning system for supporting learning and training processes of co-located and distributed groups. One of the fundamental concepts of CLear is the virtual room metaphor. We discuss divergent interpretations of this metaphor each appropriate for certain aspects of the learning process. We are exploring the implications of using such a metaphor for supporting collaboration, structuring hypermedia information and supporting the learning process in general. Our aim is to define a virtual room metaphor that integrates the collaborative aspects as well as the need to structure learning content contained within this system.
Von Hans-Rüdiger Pfister, Christian Schuckmann, Jennifer Beck-Wilson, Martin Wessner im Konferenz-Band Cooperative Buildings: Integrating Information, Organization, and Architecture im Text The Metaphor of Virtual Rooms in the Cooperative Learning Environment CLear (1998)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Metaphor of Virtual Rooms in the Cooperative Learning Environment CLear: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 68 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 112211111322136453112112111142111123114123213134124132212
200920102011201220132014201520162017