Various modelling aspects of tutoring systems for people with auditory disabilitiesNelson Baloian, Wolfram Luther
Zu finden in: Informatics and the Digital Society (Seite 197 bis 206), 2003
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Januar 2025.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Following a survey of the existing tutoring systems for hearing impaired people the paper describes common aspects of modelling the real world when creating educational software. This involves testing and evaluating cognitive tasks with people who dispose of reduced auditory cues. To validate our concepts we used the multimedia learning system known as Whisper. We developed Whisper in 1997 and it has been evaluated extensively in special schools for the hearing impaired. Members of all the leading German rehabilitation centres have assisted in this evaluation process. Whisper implements an interactive educational system to help hearing-impaired people recognise speech errors.
Von Nelson Baloian, Wolfram Luther im Buch Informatics and the Digital Society (2003) im Text Various modelling aspects of tutoring systems for people with auditory disabilities Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Various modelling aspects of tutoring systems for people with auditory disabilities: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1469 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.