/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A look at the impact of ICT on the informational power relationship between corporations and consumers

Christopher Lueg
Zu finden in: Informatics and the Digital Society (Seite 101 bis 108), 2003 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Januar 2025. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Informatics and the Digital SocietyPrior to the proliferation of access to global computer networks, people were mainly passive consumers of corporate information disseminated via centrally owned and operated media, such as broadcasting, television, and newspapers. Branding is a marketing technique that has largely benefited from this unidirectional information flow to consumers from corporate information sources. Branding aims at positioning products in the consumer’s mind by associating a product, a service or a corporation with a unique name, logo, or selling theme, such as belonging to a certain group because of consuming a particular product. ICT, such as the Internet and the World Wide Web in particular, have enabled ordinary people to disseminate information to a large audience as well as to retrieve information from a variety of information sources beyond corporate spheres of influence. This means that ICT directly impact the informational power relationship between corporations and consumers. This paper examines the current role of information and communication technologies in this context, and speculates on future roles of ICT.
Von Christopher Lueg im Buch Informatics and the Digital Society (2003) im Text A look at the impact of ICT on the informational power relationship between corporations and consumers

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.