Knowledge Management in EducationJane Andersen
Zu finden in: Informatics and the Digital Society (Seite 51 bis 58), 2003
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Zusammenfassungen
When the IT University of Copenhagen started in 1999 there was a manager but there were no students or teachers. In 2002 there are 1200 students and 150 teachers and these numbers will increase. Each teacher is appointed because of his or her outstanding IT knowledge, and he or she chooses the detailed IT content of his or her course. Students, as soon as they register, are given emails and logons to the Intranet, as email and Intranet are two of their main sources of information during their period of study. In terms of integration of IT in teaching the IT University of Copenhagen is similar to most other educational institutions. The knowledge is mainly managed individually by each teacher — tacitly. This paper focuses on the main challenges to successful integration: conditions for generating knowledge on IT integration, knowledge management, management, traditions, social relations and net-based education.
Von Jane Andersen im Buch Informatics and the Digital Society (2003) im Text Knowledge Management in Education Anderswo finden
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.