Mobile First: Trends in Virtual Learning EnvironmentsShirin Riazy, Katharina Simbeck, Marco Träger, Robert Wöstenfeld
Zu finden in: DELFI 2020 (Seite 301 bis 306), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Although mobile learning has long been predicted to become a vital part of the educational reality, schools often seem reluctant to implement mobile teaching solutions. In order to assess the current preferences of learning modalities for school students (ages 9-15) and teachers, an e-learning environments traffic data was analyzed. We have detected two trends: The first is a total rise of mobile usage, especially in comparison to the usage of desktop PCs in the past four years. Second, we have detected that especially students aged 12-15 mostly prefer mobile devices. Hence platform design should be adapted for better use with mobile devices to meet the learners’ needs.
Von Shirin Riazy, Katharina Simbeck, Marco Träger, Robert Wöstenfeld im Konferenz-Band DELFI 2020 (2020) im Text Mobile First: Trends in Virtual Learning Environments Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Volltext dieses Dokuments
Mobile First: Trends in Virtual Learning Environments: Konferenzbeitrag als PDF (: , 217 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.