A Case Study on the Effect of Using an Anchored-Discussion Forum in a Programming CourseJean-Philippe Pellet, Gabriel Parriaux, Tristan Overney
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 42 bis 54), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In the context of a programming course taught to college freshmen, we give an account of the switch from a classical, Moodle-based discussion forum to MIT’s NotaBene (NB) platform. One of the defining features of NB is to anchor each discussion thread to a given rectangular zone freely highlightable in any of the course’s PDF documents. In doing so, it forces a precise contextualization of every post–be it to a slide from the lectures, to a sentence from the instructions in the exercises, or to lines of code in the given exercise keys. We hypothesize that this feature lowers the contextualization effort needed to ask a question, thus strengthening students’ engagement and, ultimately, understanding of the matter. Using historical data on three years of giving the same course, we first examine and classify the students’ interventions with both the traditional and the NB-based approach to see if the questions significantly differ qualitatively or quantitatively. We also quantify the contextualization effort needed in both approaches. Finally, we discuss our teacher experience with both platforms and make recommendations on the choice such a discussion forum in a programming course.
Von Jean-Philippe Pellet, Gabriel Parriaux, Tristan Overney im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text A Case Study on the Effect of Using an Anchored-Discussion Forum in a Programming Course Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lorin W. Anderson , B. S. Bloom , David R. Krathwohl | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Programmierenprogramming | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Case Study on the Effect of Using an Anchored-Discussion Forum in a Programming Course: Artikel als Volltext @ Springer (: , 225 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.