Creation and Utilisation of Domain Specific Knowledge Graphs (DSKG) for E-LearningRoy Meissner, Andreas Thor
Zu finden in: DELFI 2021 (Seite 271 bis 276), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Educational domain models are building blocks for educational software. Unfortunately, such domain models require high manual effort to be created, are quickly outdated and are thus rarely used at all. A novel way to create such models is proposed with this paper, utilising knowledge mapping algorithms, natural language processing tools, a semantic web architecture and integration with online knowledge bases. The developed processes and tools make it fast and easy to create domain specific knowledge graphs (DSKG) automatically. Apart from defining DSKGs, two use-cases are presented that show how third-party tools may utilise DSKGs: (1) improved exam generation with EAs.LiT and (2) an assessment item and educational material recommender.
Von Roy Meissner, Andreas Thor im Konferenz-Band DELFI 2021 (2021) im Text Creation and Utilisation of Domain Specific Knowledge Graphs (DSKG) for E-Learning Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | E-LearningE-Learning , Semantic Websemantic web |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | RDF |
Volltext dieses Dokuments
Creation and Utilisation of Domain Specific Knowledge Graphs (DSKG) for E-Learning: Konferenzbeitrag als PDF (: , 291 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.