Students’ Use of Self-regulatory Tool and Critical Inquiry in Online DiscussionsHua Bai
Erstpublikation in: Jl. of Interactive Learning Research (2012) 23(3), 209-225
Publikationsdatum:
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Zusammenfassungen
Facilitating students’ critical thinking in asynchronous discussions
is important in online learning environments. Since
students need to be self-regulated in online learning, the
instructors are expected to scaffold students by providing
structure and guidance. This paper discusses critical inquiry
in two groups of students’ online discussions. One group of
the students received training in using the practical inquiry
model to regulate their online discourse and code their posts.
The other group of the students were informed of the model,
but were not trained to use the model as a self-regulatory tool
and code online posts. It was found that the former group of
the students demonstrated higher level critical thinking more
frequently than the latter group of the students. The results
indicated that using the model as a self-regulatory tool by the
students could facilitate their critical inquiry in online asynchronous
discussions. Training students to use the model for
self-regulation is also discussed in this paper.
Von Hua Bai im Text Students’ Use of Self-regulatory Tool and Critical Inquiry in Online Discussions (2012) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.