Pedagogical Love: An Evolutionary ForceZu finden in: Postformal Education (Seite 189 bis 206), 2016
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In a world of high-stakes testing, league tables for primary schools as well as universities, funding cuts, teacher shortages, mass shootings in school campuses and rising rates of depression and suicide among students who miss out on university entrance, how do we decide what should be the core values in education? Because I believe it is the most important value that is largely missing from education today, I begin with pedagogical love. I discuss the philosophical background as to why love should be at centre stage in education. I follow this with an introduction to the contemporary educational approaches that support a caring pedagogy and some experiences and examples from my own and others’ practice, ending with some personal reflections on the theme.
Von Jennifer M. Gidley im Buch Postformal Education (2016) im Text Pedagogical Love: An Evolutionary Force Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Pedagogical Love: An Evolutionary Force: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 125 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.