Five Intractable Problems with Conventional Education
Zu finden in: The Fourth Education Revolution, 2018
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Chapter Three looks at how the third education revolution, which
introduced mass schooling and universities on an industrial scale,
failed to conquer five enduring problems. Elites have continued to
dominate top educational institutions, and social mobility has been
disappointing. Students have to make progress at a set rate, which de-
motivates some and bores others. For all the new technologies, teach-
ers remain weighed down by routine administration, which prevents
them from concentrating their best efforts on actually teaching students.
Only a narrow range of our intelligences or aptitudes is prioritised and
educated in the current model. Finally, education is too often passive,
and does little to encourage the development of individuality, because
the system teaches students to give the ‘right’ answers. It homogenises
rather than individuates students.
Von Anthony Seldon, Oladimeji Abidoye im Buch The Fourth Education Revolution (2018) im Text Education, the Cinderella of the AI story Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Intelligenz |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.