Improving Learning, Motivation and Self-regulation in Vocational Education with Goal-based Learning in an Augmented Reality SettingStefan Ludwigs, Elke Brenstein
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
42 vocational students in a Biological-Technical Assistant program experienced a three-day learning scenario using a rich mix of learning formats. Students solved real-live problems in an online learning scenario where they could apply and test their knowledge with a mini learning game and develop hypotheses, which they then presented to an industry expert for confirmation. The hypotheses were later tested in a laboratory setting. Finally, the entire learning experience was presented in form of a collaboratively developed concept map to a teacher panel. The learning scenario was generally rated very positively. Students appreciated experiencing the solution of a real-life problem from start to finish. Detailed qualitative data provided valuable insights into why some components were particularly effective for certain groups of students.
Von Stefan Ludwigs, Elke Brenstein im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Improving Learning, Motivation and Self-regulation in Vocational Education with Goal-based Learning in an Augmented Reality Setting Volltext dieses Dokuments
Improving Learning, Motivation and Self-regulation in Vocational Education with Goal-based Learning in an Augmented Reality Setting: Volltext als PDF (: , 569 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.