Informal Learning and Augmented Reality: A Review of the LiteratureMark Petrovich, Mamta Shah, Aroutis Foster
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
The growth of digital media tools has enabled individuals to approach learning from an interactive and personalized perspective. One of these digital media tools, augmented reality (AR), provides intriguing opportunities for these developing forms of learning. Although research has demonstrated the capabilities of this technology within formal learning environments, research surrounding AR implementations within informal learning environments is scarce. This study aims to provide a review of empirical studies involving AR applications within informal learning environments. The goal of this study is to address the current gap in research through the examination of articles over the time period of 2010 to 2017. Eighteen articles have been selected and examined based on their educational outcomes, claims surrounding AR, methodologies utilized, and the demographics of participants within the study. This review looks to expand on existing trends in order to evaluate the ways in which AR implementations vary across formal and informal contexts.
Von Mark Petrovich, Mamta Shah, Aroutis Foster im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Informal Learning and Augmented Reality: A Review of the Literature Volltext dieses Dokuments
Informal Learning and Augmented Reality: A Review of the Literature: Volltext als PDF (: , 190 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.