/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Informal Learning and Augmented Reality: A Review of the Literature

Mark Petrovich, Mamta Shah, Aroutis Foster
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The growth of digital media tools has enabled individuals to approach learning from an interactive and personalized perspective. One of these digital media tools, augmented reality (AR), provides intriguing opportunities for these developing forms of learning. Although research has demonstrated the capabilities of this technology within formal learning environments, research surrounding AR implementations within informal learning environments is scarce. This study aims to provide a review of empirical studies involving AR applications within informal learning environments. The goal of this study is to address the current gap in research through the examination of articles over the time period of 2010 to 2017. Eighteen articles have been selected and examined based on their educational outcomes, claims surrounding AR, methodologies utilized, and the demographics of participants within the study. This review looks to expand on existing trends in order to evaluate the ways in which AR implementations vary across formal and informal contexts.
Von Mark Petrovich, Mamta Shah, Aroutis Foster im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Informal Learning and Augmented Reality: A Review of the Literature

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Informal Learning and Augmented Reality: A Review of the Literature: Volltext als PDF (lokal: PDF, 190 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.