Experiences of teachers in an online course on the PBL approach: the perception of the teacher's role in the digital ageOrit Avidov-Ungar, Dina Tsybulsky
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Our research traced significant learning experiences of teachers (n=55) studying in a teacher-training college for a Master's degree, in the attempt to understand how the learning experience in an online course on the PBL approach influenced their role-perceptions as teachers working in the digital age. Data was collected from 2014-2016, using: (1) a questionnaire gathering learners' personal and demographic details (n=55) and (2) reflective writings on the learners' learning experiences in the course (n=105). Data underwent qualitative-constructivist content analysis. Findings revealed four main aspects evident both in the personal experiences of the participating teachers and also in their consideration of the significance of those experiences for their role-perception as teachers in the digital era: namely, the personal, pedagogic, social and managerial-organisational aspects. The manner in which the PBL approach was learned online directly influenced the teachers' learning experiences and also influenced the shaping of their role-perceptions. Practical implications of the research relate to teachers' socialization in the digital age. The findings indicate that teachers should be given access to a learning experience combining online learning and teaching practice to allow them to form their role-perception as digital age teachers.
Von Orit Avidov-Ungar, Dina Tsybulsky im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Experiences of teachers in an online course on the PBL approach: the perception of the teacher's role in the digital age Volltext dieses Dokuments
Experiences of teachers in an online course on the PBL approach: the perception of the teacher's role in the digital age: Volltext als PDF (: , 205 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.