Reflective Practice of Pre-service Mathematics Teachers in an Asynchronous Online Discussion ForumWilfred W.F. Lau
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This study examined the reflective practice of 22 pre-service mathematics teachers (PMTs) as they performed a peer review of teaching through reflection in a group-based asynchronous online discussion forum that aimed to enhance their understanding of mathematics teaching and learning. This study addressed a crucial and infrequently explored issue within the field of online mathematics teacher education. Topic coding was employed to capture pertinent themes in the PMTs’ reflection reports with respect to content, process, and premise levels of reflection. The results indicated that the PMTs mostly focused on content reflection, followed by process reflection. Relatively few PMTs engaged in premise reflection. The reflective practice of the PMTs was developed to a certain extent, and forums are concluded to play a vital role in facilitating collaborative reflection and knowledge construction.
Von Wilfred W.F. Lau im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Reflective Practice of Pre-service Mathematics Teachers in an Asynchronous Online Discussion Forum Volltext dieses Dokuments
Reflective Practice of Pre-service Mathematics Teachers in an Asynchronous Online Discussion Forum: Volltext als PDF (: , 158 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.