Learning Experience Technology Usability Design frameworkVeera Kenttälä, Rebekah Rousi, Marja Kankaanranta
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Using information and communication technology (ICT) for learning purposes has become more ingrained in curriculums and students’ lives over the past decades. Commonly, the lack of understanding about learning and pedagogy, and more specifically their contexts, will lead to creating learning software that utilize outdated pedagogy or are lacking in critical aspects of pedagogical design. This has created a need to find cost efficient ways to address the multidimensional usability issues found in learning technology. Creating an engaging and pedagogically robust learning product is a complicated task that requires easily accessible knowledge about both the technological and learning related aspects in creating learning software.
The aim of this study is to explore and present the dimensions of learning technology even further, to provide a reinforced framework for creating and evaluating learning technology. For this purpose, we have developed the Learning Experience Technology Usability Design Framework. LETUS Design has both practical and theoretically rich components that combine heuristic evaluation, pedagogical theories and findings from extensive learning technology design expert evaluations. This paper aims at offering a more definite framework for evaluating the usability of learning technology in a holistic way. This work will further elaborate especially on the contextual aspects of digital learning technology design in the LETUS Design framework.
Von Veera Kenttälä, Rebekah Rousi, Marja Kankaanranta im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Learning Experience Technology Usability Design framework Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Volltext dieses Dokuments
Learning Experience Technology Usability Design framework: Volltext als PDF (: , 141 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.