The Status of Internet Education in Japanese and German Guidelines on ICT and Media EducationIrene Langner
Zu finden in: Informationstechnische Bildung und Medienerziehung (Seite 1 bis 30), 2001
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Zusammenfassungen
This paper tries to locate references to Internet related elements in curricula and guidelines for general education in Japan and Germany from around 1985 to the present. The most obvious difference is the historically grown concentration on «information» in Japan vs. «media» in Germany (although in Germany informatics exists as a general school subject) and accordingly the assignment of Internet related content to the respective area. The guidelines do not differ much in that they stress comparable general aims of education, but differences in focus become visible through examination of the detailed content listed for information and media education. The paper concludes with suggestions to further pursue some of the strong points from both approaches.
Von Irene Langner im Journal Informationstechnische Bildung und Medienerziehung (2001) im Text The Status of Internet Education in Japanese and German Guidelines on ICT and Media Education Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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The Status of Internet Education in Japanese and German Guidelines on ICT and Media Education: Artikel als Volltext bei medienpaed.com (: , 598 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.