/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Status of Internet Education in Japanese and German Guidelines on ICT and Media Education

Irene Langner
Zu finden in: Informationstechnische Bildung und Medienerziehung (Seite 1 bis 30), 2001
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper tries to locate references to Internet related elements in curricula and guidelines for general education in Japan and Germany from around 1985 to the present. The most obvious difference is the historically grown concentration on «information» in Japan vs. «media» in Germany (although in Germany informatics exists as a general school subject) and accordingly the assignment of Internet related content to the respective area. The guidelines do not differ much in that they stress comparable general aims of education, but differences in focus become visible through examination of the detailed content listed for information and media education. The paper concludes with suggestions to further pursue some of the strong points from both approaches.
Von Irene Langner in der Zeitschrift Informationstechnische Bildung und Medienerziehung (2001) im Text The Status of Internet Education in Japanese and German Guidelines on ICT and Media Education

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Status of Internet Education in Japanese and German Guidelines on ICT and Media Education: Artikel als Volltext bei medienpaed.com (lokal: PDF, 598 kByte; WWW: Link OK 2018-09-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.