Rethinking Teaching of TechnologyAn Approach Integrating Indigenous Knowledge Systems
Mishack T Gumbo
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 807 bis 825), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The significance of indigenous knowledge systems (IKS) lies in how they can enrich technology education (TE) and its teaching. This significance is shown through the indigenous students´ knowledge which can also benefit all other students, IKS´ contribution toward alternative ways to manipulate the environment for sustainable development, and, teaching and learning strategies. Therefore, this significance creates a need for the integration of IKS in TE, rather than keeping to the dominant conventional approach. This chapter argues for this integration and backs this argument with culturally relevant teaching (CRT) and the framework for the teacher practice. A modified Seemann´s Technacy Framework (STF) which can be used to facilitate this integration is suggested ultimately.
Von Mishack T Gumbo im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Rethinking Teaching of Technology Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Rethinking Teaching of Technology: An Approach Integrating Indigenous Knowledge Systems: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 315 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.