Assessment and Learning: The Proximal and Distal Effects of Comparative JudgmentNiall Seery, Donal Canty
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 735 bis 748), 2017
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Zusammenfassungen
The endeavor to support creative and innovative activities within the construct of testing, grading, and rewarding in a standardized, reliable, and equitable way is a significant challenge for every subject. Technology education supports the development of a critical and inquisitive disposition (Williams 2011), yet one can question the capacity to effectively and validly measure the capabilities that enact this disposition. This chapter highlights the importance of integrating professional judgment as a means of supporting a more effective assessment of the evidence and actions that allude to the characteristics of a technologically capable person. The chapter discusses the proximal and distal effects of using adaptive comparative judgment (ACJ) as a means of judging evidence of capability so as to demonstrate the validity of the assessment method while supporting the pragmatic requirements of formal education. The chapter also discusses critical aspects of the impact assessment practices have from the perspective of the teacher and the student. The chapter concludes by presenting ACJ as a central approach to effective assessment 'as†learning.
Von Niall Seery, Donal Canty im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Assessment and Learning: The Proximal and Distal Effects of Comparative Judgment Dieses Kapitel erwähnt ...
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.