Community of Practice: Pedagogical Strategies for Linking Communities of Practice to the ClassroomWendy Slatter, Bev France
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 629 bis 641), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As learning and research into technology education has developed, it has been recognized that providing opportunities for authentic-based learning provides students with real world learning experiences. One way to provide this authentic context is by accessing relevant communities of practice representatives in the technology classroom as this provides opportunities for deeply contextualized learning to develop. But how do teachers actually respond to this demand? From a pedagogical standpoint, what does it take for technology teachers to organize a meaningful 'visit†and then turn the experience into some form of technological practice? This chapter reviews two mentoring models that create access for students to authentic learning experiences and suggestions of the pedagogy that might support these ventures. This chapter then explores the pedagogical strategies that a group of New Zealand teachers used to link communities of practice to the classroom.
Von Wendy Slatter, Bev France im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Community of Practice: Pedagogical Strategies for Linking Communities of Practice to the Classroom Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Community of Practice: Pedagogical Strategies for Linking Communities of Practice to the Classroom: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 269 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.