Perceptions and Attitudes of Pupils Toward TechnologyPiet Ankiewicz
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 581 bis 595), 2017
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Zusammenfassungen
Students´ technological concepts and attitudes have been researched for just over three decades. The chapter addresses several viewpoints concerning the construct of attitudes toward technology, such as definitions of attitude, and fundamental reasons for measuring students´ attitudes. The main part of the chapter presents the Pupils´ Attitudes Toward Technology-Netherlands (PATT-NL) instrument and the PATT-USA instrument associated with the classical PATT studies, as well as the PATT Short Questionnaire (PATT-SQ) as a recent adaptation of PATT-USA. It also focuses on new instruments, such as the Attitudinal Technology Profile (ATP) questionnaire that were developed based on regional and contextual factors. The latter part of the chapter provides general research findings from the PATT studies on students´ attitudes toward technology, as well as examples of recent multidimensional versus unidimensional studies.
Von Piet Ankiewicz im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Perceptions and Attitudes of Pupils Toward Technology Dieses Kapitel erwähnt ...
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.